Krisläge

Madonna snurrar runt i huset på skithög volym.
Två timmar tills pappa kommer. Resten av veckan blir det Norah Jones.
Mamma åker och jag kommer inte träffa henne på ca fyra veckor. Känns lite småsorligt.

Och när pappa lämnar mig på Arlanda. Kommer jag känna mig vuxen bland alla andra vuxna?
Tänk om jag glömmer något! Eller om jag missar nåt?

Bara sådana tankar + att hela nästa vecka kommer bli ett helvetesvecka när lärarna
är så smarta att dom ger oss extremt mycket grejer som ska vara klara innan praon.

Och sen, varje gång jag gör något, hör jag röster som påminner mig om dig den kvällen.
Varje gång jag vänder mig om är det någon annan. När ska jag sluta tro att det är du hela tiden?


Kommentarer
Postat av: cecilia

OH YES tro mig man känner sig vuxen när man är på flygplattsen men det var kul att vara där själv! ((:

2009-10-03 @ 17:08:09
URL: http://ceciliala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0