bra eller dålig start på skolan.....

Första skoldagen. Och jag var nervös, men mindre nervös än vad jag varit tidigare gånger för nu är det slut på det pinsamma,hemska,roliga,sämsta och bästa högstadiet och ett slut på att bli behandlad som ett barn, för nu har vi börjat gymnasiet och vi är ett steg fram mot de vuxnas värld, jobb,räkningar och allt sånt där roligt.
Sista dagen på sommarlovet spenderades med först Emmalina och sedan Filip och jag tänkte över vad jag har gjort under sommaren och kom fram till att det var den bästa sommaren, någonsin. Först Concord (som jag förövrigt kommer åka tillbaka till nästa år, förhoppningsvis) Spanien, som hade varit totalt onödig om det inte varit för kokosoljan, sedan kom jag hem till min Filip som jag varit utan i fem hemska veckor. Jag gjorde mitt bästa köp någonsin, men nu eviga följeslagare Macbook pro som kommer leva i 1000 år, eller tills den går sönder och jag köper en ny...
Hursomhelst. Klassen. Den nya alltså. NVTE10B.
Kul att jag hamnade med teknik, när jag ville vara äkta naturare, men nej! Rektor Jörgen Jonsson som tydligen vill ha något uppkört i hans rektum. Kanske inte, men jag säger så för han ville inte att jag skulle byta klass till NV10A som är full av normala personer som inte går runt i sin egen undervärld som de flesta i min klass. Tur i oturen är iallafall att Emmalina hamnade i samma klass, så vi kommer överleva dessa tre år genom att ignorera och läsa intressanta böcker och se upptagna ut.
Men nu ska jag krypa ner i mina bästa mjukisar, sätta på några Grey's avsnitt och njuta av att jag har sovmorgon till klockan tio imorgon.

Kommentarer
Postat av: astrid

"Rektor Jörgen Jonsson som tydligen vill ha något uppkört i hans rektum."

HAHAHA carro!

men det kommer säkert bli bra ska du se :)

2010-08-25 @ 23:36:54
URL: http://astriidg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0