bland politiska kärnavfallsböcker och oändliga papper är jag ändå glad

Vädret har varit roligt hela dagen.
Först jättesol, fem minuter senare regn och åska

Suttit stora delen av natten till lördag och tittat
på läskiga bilder från Tjernobyl, typ muterade barn och sånt.
Greta fick återigen följa med upp till köket för att hämta
polkaglassen (som har öppnat en hel himmel för mig)
Jag har varit rädd att de stackars Tjernobyl-barnen ska hoppa
ut ur garderoben eller krypa fram med sina uppsvullna huvuden under sängen.
Inte så konstigt att jag är skiträdd nu!!

Somnade nån gång vid fem när solen gick upp av Armageddon
en sån där typisk katastroffilm där allt hänger på sista sekunden,
den röda eller blå kabeln och Machoman-repliker om vem som ska offra vem
Barnvakt åt Alexander, blåbärsscones till frukost och pyjamas till klockan två.

Men jag har haft en gammal dagiskompis på huvudet (dock är hon ett år yngre)
som antagligen såg ett plus, hamnade akuten och vi insåg att
sånt man ser filmer finns kanske närmare än vad man tror.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0